Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش مراكشي فرش مراكشي

فرش افشان کاشان

ويژگي هاي فرش مراكشي

خريد فرش مراكشي در فروشگاه قالي كاشان خريد مستقيم فرش از كارخانه

فرش مراكشي يكي ديگر از محصولات توليد شده در زمينه فرش ماشيني مي باشد. كه اولين توليد آن توسط شركت هاي توليد كننده فرش ماشيني در كاشان صورت گرفته است. اين فرش  ابتدا در مراكش توسط قبايلي كه در كوه هاي اطلس ساكن بودند توليد شده است. مردان قبيله در ابتدا به چيدن پشم گوسفندان پرداخته و آن را مي شستند تا تمام آلودگي هاي موجود در پشم حيوانات از بين برود. سپس با انداختن آن در برابر نور مستقيم خورشيد آن ها را خشك مي كردند. و در نهايت به دست زنان هنرمند قبيله داده و آنان در ابتدا به توليد الياف و نخ پرداخته و سپس با استفاده از هنر دست خود و ذوق سليقه اي كه داشتند فرش مراكشي را توليد كردند. كه در ادامه با آن بيشتر آشنا خواهيم شد.

ويژگي هاي فرش مراكشي

با آن كه قاليچه هاي مراكشي در سال هاي بسيار دوري بافته مي شدند اما به مرور زمان توسط نوادگان آن ها توليد شده و از آنجايي كه طرح و نقش هاي خاص و زيبايي روي اين گليم ها كار شده بود توجه افراد بسياري را به خود جلب كرده بود. كه اين علاقه مندي به مردم ايران نيز سرايت كرده و نتيجه آن توليد فرش مراكشي توسط كارخانه دارا فرش ماشيني در كاشان شد. اين فرش زيبا براي مكان هايي همچون آپارتمان مناسب مي باشد. طرح و نقشه هاي آن در قبايل مراكش تا به امروز تغييرات زيادي را داشته و هر منطقه متناسب با سليقه خود اين هنر زيبا را توليد مي كند.

از ويژگي هاي آن مي توان به نرم لطيف بودن آن اشاره كرد. در صنعت فرش ماشيني كاشان، فرش مراكشي در دسته فرش هاي مدرن جاي خود را باز كرده است. با خريد اين فرش زيبا مي توانيد از آن در اتاق خواب، اتاق خواب كودك، پذيرايي و راهرو منزل خود استفاده كنيد.

جنس فرش مراكشي

الياف به كار رفته در فرش هاي مراكشي از نخ پلي استر بوده كه نوعي نخ مرغوب در توليد فرش هاي مدرن و فانتزي مي باشد. به دليل قيمت مناسب الياف پلي استر، فرش هاي مراكشي نيز نسبت به ساير محصولات فرش ماشيني از قيمت مناسبي برخوردار مي باشند. لازم به ذكر است در اين فرش الياف ديگري هم چون پلي اوژن و پلي پروپيلن نيز به كار مي رود. يكي از ويژگي هاي پلي استر قابليت افزايش شفافيت و درخشندگي فرش مي باشد. به همين دليل هنگامي كه اين محصول را در مكاني مي بينيم، براقيت الياف آن به خوبي به چشم خواهد خورد. كه اين مسئله زيبايي فرش مراكشي را دوچندان مي كند.

طرح و نقش فرش مراكشي

رنگ هاي فرش مراكشي به دليل رنگ پشم گوسفندان كرم، قهوه اي، خاكستري و سيا مي باشد. در طرح آن از اشكال ساده هندسي استفاده شده است. طرح هاي فرش مراكشي شامل سه نوع مي باشد: 1) ساده  2) زيگزاگ 3) الماسي كه اصولا تمام آن ها ذهني بافته شده و امروزه توليد اين فرش ها توسط ماشين آلات مشابه دستباف آن مي باشد.

فرش كاشان

از آنجايي كه اين محصول در كارخانجات معتبر كاشان قابل بافت مي باشد به شما پيشنهاد مي كنيم با مراجعه به سايت معتبر قالي كاشان فرش مراكشي با رنگ بندي زيبا را ملاحظه فرموده و فرش مورد پسند خود را خريداري كنيد. همچنين اين مجموعه بزرگ و معتبر تمام محصولات فرش ماشيني متناسب با نياز افراد را عرضه مي كند. ارسال محصولات قالي كاشان رايگان بوده و قيمت محصولات طبق قيمت درب كارخانه محاسبه مي گردد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/30 ساعت: ۰۹ توسط:bestcarpet :